Recenze | LEGO 71796 Živelný drak proti robotovi císařovny

Ninjago, Recenze

LEGO Ninjago letos vstoupilo do velké nové éry s názvem Ninjago: Dragons Rising a v červnu tak vyšlo na trh spousta nových setů. Jedním z těch větších je LEGO 71796 Živelný drak proti robotovi císařovny, který vám představím v této recenzi. Společně se sety byl mimochodem spuštěn i nový seriál, jehož první část první sezóny vyšla 1. června a druhá část první sezóny je naplánována na 12. října.

Sada sestává ze třech různých staveb, a to draka blesku Jira, menšího letounu a jako poslední je tu robot císařovny.

Živelný drak proti robotovi císařovny

Číslo stavebnice:
71796
Počet dílků:
1038
Počet minifigurek:
6+1
Doporučená cena:
2649 Kč
Datum vydání:
1. června 2023
Více informací o stavebnici

Recenzi bych začal právě u robota, který je jednou z největších věcí pro záporáky v této Ninjago vlně. Robot je určen přímo pro císařovnu Beatrix, která je hlavní padouch aktuální sezóny. Mech je svou výstavbou podobný dřívějším Ninjago EVO robotům, avšak svou velikostí je spíše převyšuje a přichází podle mě s působivějším designem. Zvláště nápadný je velký oranžový meč, který působí opravdu dobře. Dalšími částmi, které přidávají na designu jsou samolepky na nohou a hadička vzadu. Jedinou mou výtkou k tomuto mechu je nepříliš velká stabilita ramenního a loketního kloubu, pokud totiž dáte robotovi do ruky zmíněný meč, tak často „převáží“ klouby. Ještě bych chtěl zmínit, že cením možnost připevnit normální meč pro minifigurku na robota, což často není samozřejmost.

V seriálu se robot zatím objevil jen na okamžik, avšak měl by mít určitou stopáž v nadcházející druhé části první řady seriálu.

Druhou a nejmenší stavbou v setu je modrý letoun. Tento letoun není sám o sobě špatný, ale ani nijak zvlášť skvělý. Vpředu má čtyři vystřelovače studů (malých LEGO dílků) a také na něj můžete připevnit dvě Jayovi zlaté katany. Jeho důležitou funkcí je však to, že ho lze rozdělit na několik částí, pomocí kterých máte možnost vylepšit draka blesku viz níže.

Poslední částí setu je pak samotný drak blesku Jiro, který má extrémně povedený design, jenž mě zaujal na první pohled a vlastně to byl i můj největší důvod ke koupi této sady. Drak využívá nové dílky žlutých blesků, jež působí skvěle a výjimečně povedená se mi zdá i hlava draka. Na hlavě pak můžete zahlédnout i jedno z dračích energetických jader (žlutá kulička), která jsou sběratelskými předměty aktuální sezóny a dohromady je jich k nabírání 6 různých druhů. Originální na tomto drakovi se mi také zdá to, že má oddělená křídla a přední končetiny, kterými jsou u něho ruce, což je u Ninjago setů možná i poprvé, a že je v LEGO Ninjago již „nespočet“ draků. Jako jedinou nevýhodu vidím omezenou polohovatelnost nohou a nemožnost nastavení trupu do vodorovné polohy, aby vypadal drak lépe v „letovém módu“, avšak nevidím to jako zásadní problém.

Jak jsem zmínil, tak modrý letoun lze rozdělit na několik částí, kterými máte možnost vylepšit draka, tento „tuning“ můžete vidět na následujících obrázcích. Osobně myslím, že je tato možnost opravdu fajn a drakovi těchto několik kousků opravdu přidá na působivosti.

V seriálu se drak již objevil v několika epizodách a zdá se, že ve druhé části aktuální sezóny bude také, dokonce, jak je vidět v traileru, má být v seriálu vidět jeho možnost vylepšení.

V setu najdeme 6 minifigurek a dračí mládě Riyu. První trojicí minifigurek jsou nindža blesku Jay, ledový nindža Zane a nová hrdinka Sora. Všichni přicházejí s možností druhého obličeje a mají nové dvojité masky – masky ze dvou částí (naposledy byly dvojité masky v Ninjago v roce 2018). Všem pak lze na záda připevnit dvojici zlatých katan. Navíc myslím, že grafická stránka těchto minifigurek je špičková a Sora dokonce přichází s potiskem paže. Součástí je také Riyu, tedy dráče, které jak se zdá bude mít v seriálu ještě výraznou roli.

Naproti hrdinům tu stojí tři záporáci, kterými jsou císařská stráž (exkluzivní k tomuto setu, ačkoliv je v seriálu mnohokrát a tvoří část „obyčejných“ jednotek), lord Ras s jeho kladivem, který má výborný design a v seriálu se jedná o zajímavou postavu a jako poslední je tu hlavní záporačka sezóny císařovna Beatrix, která je také designově vcelku povedená a má oboustranný obličej.

Celkově se mi tento set neskutečně líbí a po designové stránce a výběru minifigurek se jedná o špičkový set do sbírky. Navíc je fajn, že tu je drak pro hrdiny i robot pro záporáky a můžete mezi nimi tak ztvárnit boj. Tato sada jednoduše naprosto splnila má očekávání.

Líbí se vám tento set a chystáte se koupit něco z první vlny Ninjago: Dragons Rising setů? Dejte nám vědět v komentářích.

Líbí se mi

Autor

Mystery
Mystery
Jsem dlouholetý fanoušek LEGO stavebnic a zapálený stavitel. Rád sleduji aktuální novinky ohledně LEGO setů, časopisů, filmů i seriálů a velké události spojené s LEGO. Má oblíbená témata jsou především Ninjago a Technic, ale zajímám se v podstatě o všechny sety, které vyjdou. Mimo to se také snažím, co nejvíce komunikovat s českou a slovenskou komunitou LEGO fanoušků.
Pro přidání komentáře je třeba se přihlásit nebo registrovat.